زبان برنامه نویسی اندروید
نوشته شده توسط : عباسی


گویش اپلیکیشن نویسی اندروید

تعیین یک لهجه نرم افزار نویسی اندروید
آشنایی طراحی اپلیکیشن  گویش های اپ نویسی اندروید برای تعیین شایسته ترین آنان بخش اعظمی اهمیت داراست. تا به امروز اشکال گویش های اپلیکیشن نویسی برای ساخت‌و‌ساز نرم افزار های اندروید ساخت و ساز گردیده اند. هر مورد از این لهجه ها خصوصیت هایی دارا هستند که منجر گردیده تا برای هر فرد کدنویس جذابیت خاصی داشته باشد. ما درین نوشته‌ی‌علمی کوشش داریم تا شما‌را با معروفترین این لهجه ها آشنا کنیم و با معرفی خصوصیت های هر یک از آن‌ها به شما یاری کنیم تا شایسته ترین و مطلوب ترین آنها را گزینش فرمائید.

گویش نرم‌افزار نویسی جاوا
بی شک جاوا یکی‌از گویش های پیشتاز به حساب آورده می شود. این لهجه تحت عنوان گویش قانونی نرم افزار نویسی اندروید شناخته می‌گردد و به همین عامل میباشد که اکثری از برنامه نویس ها، یادگیری جاوا برای ایجاد نرم‌افزار های اندویدی را پیشنهاد می کنند. این موضوع از آمارهای گوگل هم مشخص و معلوم میباشد زیرا در‌این آمارها بیشترین ترازو جستجوی یوزرها برای گویش های نرم افزار نویسی اندروید، به جاوا وابستگی دارااست. پس می اقتدار این گویش را تحت عنوان دوست داستنی ترین گویش اپلیکیشن نویسی اندروید دانست.

لهجه اپ نویسی C#
سی شارپ را می قدرت یک لهجه جدیدتر از جاوا و حتی یک ورژن بی آلایش خیس از آن دانست. نرم‌افزار نویسی با سی شارپ در جمهوری اسلامی ایران از محبوبیت متعددی شامل است که هم برای اپ نویسی ویندوز، هم برای IOS اندروید و ساخت سایت های ماهر به فعالیت می رود. این گویش شی گرا برای ساخت و ساز اپ های بازی بسیار پیشنهاد میشود؛ زیرا بوسیله Unity3D که یک موتور بازی سازی میباشد پشتیبانی می‌گردد. در فیض میتواند به واسطه این موتور، از گرافیک سه بعدی فایده مند خواهد شد.

گویش نرم‌افزار نویسی Kotlin
لهجه نرم افزار نویسی کاتلین هم مانند جاوا تحت عنوان گویش قانونی اندروید شناخته میگردد. اما ممکن میباشد که اسم این گویش نسبت به جاوا کمتر به گوش شما خورده باشد ولی بهتر میباشد بدانید که‌این گویش برای اشخاصی که;قصد دارا هستند تایپ کردن نرم‌افزار اندروید را تجربه نماید، بسیار کارآمد خواهد بود. استدلال این فرمان نبود بعضی از مشکلات در زمان کدنویسی اپ ها و ولی نادر خیس بودن پیچیدگی های این لهجه نسبت به جاوا میباشد.

گویش نرم‌افزار نویسی پایتون
متاسفانه این لهجه در مملکت ما دوست داران متعددی ندارد. ولی بهتر میباشد بدانید که پایتون هم یک کدام از شایسته ترین گویش های کدنویسی شناخته گردیده برای تایپ کردن نرم افزار های اندروید میباشد. این گویش امکان های ویژه ای داراست که وسیع ترین آنها قابلیت و امکان به کار گیری در پباده سازی اپلیکیشن ها می‌باشد.

نرم‌افزار نویسی اندروید با دو گویش C و C++
اکثری از اشخاص تصور می نمایند که قابلیت و امکان تایپ کردن اپلیکیشن اندروید با این دو لهجه نیست. البته بایستی بدانید که‌این فعالیت قابلیت و امکان پذیر میباشد. لهجه سی پلاس پلاس دیباگینگ توانا و یکدست ای دارااست و به جهت برخورداری از یک دور و بر توانمند، توان پباده سازی نرم افزار با یک سعی فوق العاده را دارااست.

ولی کدام لهجه نرم افزار نویسی اندروید را گزینش کنیم؟
این که شما کدام گویش را برای تایپ کردن اپ اندروید آیتم استعمال قرار دهید، به مقصود تان بستگی داراست. برنامه نویس ها ماهر برای تایپ کردن اپ های کاربردی و اصلی از لهجه نرم افزار نویسی جاوا فایده میگیرند که ولی در این‌شیوه با پیچیدگی هایی متعددی رو به رو میشوند.

بعضی دیگر از اشخاص با به کارگیری از گویش سی شارپ، این اپ نویسی را در پیش میگیرند و برای فعالیت خویش از تکنولوژی زامارین به کارگیری می نمایند. این تکنولوژی بدین دسته از اشخاص یاری می نماید تا در طول کوتاه تری نرم افزار نویسی را آغاز نموده و با پیچیدگی های کمتری نیز دست و پنجه قابل انعطاف نمایند.

البته کسانی که عشق ای به زد خورد با پیچیدگی های یک لهجه خاص ندارند، معمولا گویش بیسیک را گزینش می نمایند. زبانی بی آلایش که هر کسی را برای نرم افزار نویسی اندروید مهیا می نماید.

اعتنا داشته باشید که لهجه های کاتلین و پایتون برای اشخاصی اثرگذار میباشد که می‌خواهند تجربه متفاوتی داشته باشند و از راهی بجز آن چه که کلیه می پیمایند، به قله نرم افزار نویسی اندروید صعود نمایند.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: